De geografische wijkgemeente 1 omvat het deel van de gemeente Strijen dat ligt ten zuiden van de Kerkstraat, de Julianastraat en de Schelpweg, alsmede Strijensas.

Sectie-indeling wijkgemeente 1

De wijkgemeente is ingedeeld in de volgende secties:

Sectie 1: ouderling C.R. van Everdingen 6747604
  bezoekbroeders L. Mol en J. van Westen
Straten:

Doornbos, Fruitgaard, Hofstee, ’t Hoogt, Jaagpad, Ooievaarstraat, Plevierstraat, Regenboog, Schenkeldijk, Schenkelhof, De Tienhond, De Viermorgen, De Vredeburg.

Tevens alle overgeschrevenen, die buiten Strijen wonen.

Sectie 2: ouderling A.L. Tuk 6742143

bezoekbroeder J.Hoogendijk 6744755
Straten:

Boompjesstraat, Dam, Fazantenpad, Gruttostraat, Kerkstraat, Kievitstraat, Kikkersteeg, Land van Esseweg, Molenstraat, Nieuwe Haven, Spui.

Allen die pastorale overschrijving hebben gekregen naar wijkgemeente 1 en wonen in de volgende straten: Gleede, De Meeren, Oude Havenweg.

Sectie 3: ouderling A.G. Terdu 06-22728182
  bezoekbroeder G. Boekee 6741405
Straten:

Achterstraat, Adrianus van Vugtstraat, Buitendijk(Sas), Johan Willem Frisostraat, Suze Groenewegstraat, Havenstraat, Kerkplein, Kooilandsedijk, De Lane, Mariapolder, Nassaustraat, Nieuweweg, Rietsnijderspad, Sassedijk, Sasseweg, Schelpweg, Steenplaats, Wildervangseweg, Wilhelminastraat.

Allen die pastorale overschrijving hebben gekregen naar wijkgemeente 1 en wonen in de volgende straten: Apollostraat, Noord Kavelsedijk.

Sectie 4: ouderling B.C. van der Sluijs 06-55371526
  bezoekbroeder J.A. Maaskant 6741614
Straten:

Boskade, Boskwartier, Bosweg, Brandgansstraat, Buizerdstraat, Grote Weel, Karekietstraat, Kemphaanpad, Kolgansstraat, Leeuwerikstraat, Maalderij, Meerkoetstraat, Merelsingel, Patrijshof, Patrijsstraat, Rietgansstraat, Roerdompstraat.

Allen die pastorale overschrijving hebben gekregen naar wijkgemeente 1 en wonen in de volgende straten: Binnensingel, Boomgaard, Buiteneinde, Groene Zoom, Industriestraat, P. de Jongstelaan, Keizersdijk, Lange Meet, Nieuwestraat, Omloop, Oudendijk.

Sectie 5: ouderling G.Boekee 6741405
  bezoekbroeder A.G. Terdu
Straten:

Beatrixstraat, Bongerdhof, Buitendijk (Strijen), Emmastraat, Groot Cromstrijensedijk, Irenestraat (tot kruising Julianastraat), Julianastraat (even nummers), Kwartelstraat, Kruisdijk, Lugtenburgsedijk, Oranjestraat, Oude Klemsedijk, Reigerstraat, Scholeksterstraat, Schuringsedijk, Varkensdijk, Weelsedijk, Wielweg.

Allen die pastorale overschrijving hebben gekregen naar wijkgemeente 1 en wonen in de volgende straten: Bernhardstraat, Boomdijk, Groene Kruisstraat, Irenestraat, Julianastraat (oneven nummers), Saturnusstraat, Sportlaan.

Sectie 6: ouderling R.C. v. Everdingen 6743951
  bezoekbroeder: J. Molendijk 6747142
Straten:

Ansfriedstraat, Diepenhorstweg, Van Esscheplantsoen, Van Gaesbeekstraat, Gertrudishof, Hilsondusstraat, Kleine Loohof, Lambertusstraat, Lestevenonstraat, Loogors, A. A. Meerenburgstraat, P. C. Spruijtstraat, Aleida van Strijenstraat, Stoop van Strijenstraat, Strienemonde.