Dag allemaal, de nieuwe preekhulp

Woensdagavond houden we de Kerstnachtdienst.

1. Wat voor beelden/ verwachtingen hebben de mensen die alleen dan naar de kerk komen over Kerst (je kunt er ook een paar interviewen)?

2. Wat zou jij naar aanleiding van Johannes 3:16 tegen hen zeggen?

3. Wat zullen we bidden?

Donderdagmorgen houden we Kerstdiensten in alle kerken. Voor de dienst in Strijen:

1. Waarvoor kom jij met Kerst naar de kerk?

2. Lees Jesaja 8:23-9:6. Wat valt je op in deze profetie over de komst van Jezus? Wat zijn je vragen? Associaties/beelden?

3. Welke boodschap/ toepassing voor jouw leven haal je hier uit?

4. Wat wil jij in deze Kerstdienst zingen?

5. Wat zullen we bidden?

Zondag 28 december de ochtenddienst in Strijen:

We hebben het over de jeugd van Jezus.

1. Wat weet jij allemaal over de jeugd van Jezus? Wat zijn jouw vragen bij Zijn jeugd?

2. Hoe gelijk of hoe verschillend zal Zijn jeugd geweest zijn met die van jou?

3. We lezen Jesaja 7. Wat valt je op, heeft verheldering nodig etc.?

4. Wat lees jij hier over de jeugd van Jezus?

5. Als jij je spiegelt aan vers 15 en 16. Is het jou gelukt het kwade te verwerpen en het goede te verkiezen?

6. Wat heb jij eraan dat Jezus dit lukte?

7. Wat zullen we zingen?

8. Wat zullen we bidden?

Hartelijke groet en tot woensdag, donderdag en zondag en tot mails, vdW

Preekhulp: Je ontvangt deze e-mail voor jezelf: zo kun jij je voorbereiden en weet je waar de diensten over zullen gaan. daarnaast mag je reageren, zodat je mij helpt nadenken over de diensten aan de hand van wat er door jullie heen gaat. Dit mag, hoeft niet! Alle mailtjes terug overdenk ik en probeer ik in de diensten te verwerken. Alle e-mailtjes die ik voor vrijdag binnen krijg, kan ik verwerken, op vrijdag leg ik de laatste hand aan de diensten. Voor de zondagmorgendiensten in Mookhoek ontvang ik de liederen graag voor donderdag. Een gedeeltelijke reactie: bijv. op 1 dienst, of op 1 vraag of bijv. alleen een lied dat je graag wilt zingen is ook welkom! Stuur gerust ook je gedachten in voor een dienst waar je zelf niet bij zult zijn!

Voor hen die op de website reageren: mail uw reactie/antwoorden naar: